Training: Jongerencommunicatie in social profit en overheid

Het juiste beeld, de juiste tekst, het juiste kanaal kiezen om jongeren te bereiken: je leert het allemaal in de opleiding Jongerencommunicatie in social profit en overheid. Hoe bereik je meer jongeren? Jongeren maken veel meer dan volwassenen gebruik van allerlei media. Toch vormen ze een van de moeilijkst bereikbare doelgroepen. Hoe bereiken we nu meer jongeren (16 tot 30 jaar) in social profit en overheid? Hoe moeten onze tekst, foto en video eruit zien? Welke kanalen zetten we daarvoor in? Welke campagnes werken bij jongeren en welke niet? En waarom (niet)? Hoe kijken jongeren naar onze  organisatie? Wat willen ze, wat verwachten ze en wat triggert hen? In deze training+coaching (1 sessie) krijg je daar alle antwoorden op! Deze opleiding is een coproductie van Publiek Centraal en AmuseeVous. AmuseeVous heeft al meer dan tien jaar ervaring in jongerenparticipatie in musea. Daarbij laat ze de jongeren zelf aan het woord. Nu stelt ze die expertise ter beschikking van andere sectoren in social profit. Voor wie is deze opleiding? Voor wie verantwoordelijk is voor (of nauw betrokken is bij) de jongerencommunicatie van een socialprofit- of overheidsorganisatie (cultuur, sport, jeugd, zorg, toerisme, onderwijs, ngo’s, politieke partijen …). Na deze opleiding heb je een goed inzicht in wat wel en niet werkt om jongeren (16 tot 30 jaar) te bereiken.   Praktische info Deze opleiding bestaat uit 2 delen: - sessie intensieve training (praktijkvoorbeelden, oefeningen, uitwisseling van ervaringen) - coaching: checklist, 60 minuten begeleiding op afstand in de 4 weken na de sessie   Waar en wanneer? Donderdag 1 december 2016 van 14 tot 17 uur in het MIAT in Gent (Minnemeers 10), online coaching in de weken tussen beide sessies. Deze training+coaching kost 100 euro (1 sessie training, handleiding, 60 minuten online coaching in de 4 weken na de sessie, checklist waarmee je jongerencommunicatie stap voor stap zichtbaar beter wordt). Inschrijven kan hier.