Project openingsnocturne ‘Een Hollander in Mechelen’

Stedelijke Musea Mechelen en AmuseeVous werkten samen aan de vormgeving van de opening van ‘Een Hollander in Mechelen’.

In het kader van het grote feest Hollandse Maatjes opent het museum Hof van Busleyden op woensdagavond 29 april de tentoonstelling Een Hollander in Mechelen. Op citytrip in het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. Het is in 2015 precies 200 jaar geleden dat Nederland en Vlaanderen samen het Verenigd Koninkrijk vormden en de expo vertelt je welke invloed dit had op het dagelijkse leven in Mechelen.

Een aantal jonge creatievelingen lieten zich inspireren door het verhaal van een Hollander in Mechelen en krijgen nu de kans hun projectvoorstel verder uit te werken. Ze doen dit met beeldend werk, muziek, performance, installatie, video,…