De Mol – Museum edition

Een primeur voor de Antwerpse Museumnacht: De Mol – Museum Edition!

24 Antwerpse musea openden 5 augustus 2017 hun deuren tot 1 uur ’s nachts. Meer dan 10.000 bezoekers  ontdekten een boeiend avondprogramma. Voor het jong geweld ontwikkelde AmuseeVous De Mol – Museum Edition.

Net zoals in het bekende tv-programma moest een team opdrachten proberen uit te voeren en op te lossen in het bijzijn van een mol die het spel probeert te saboteren. Klein verschil? We speelden het spel niet in Zuid-Afrika, maar in drie Antwerpse musea: FOMU, M HKA en Mayer van den Bergh. De vraag bleef ‘Wie is de Mol’?

De Mol Museum Edition werd ontwikkeld voor Museumnacht Antwerpen 2017 en werd begeleid door stagiaire Sara Loncke en regioco’s Daphné Raes en Joke Vanderschoot. Zij werkten het project tot in de puntjes uit, van de initiële brainstormsessie tot de testfase.
Het project werd ook opgepikt door de pers: zie hier en hier